• AM HOME / CASA AM
    Project description /
    Descrizione progetto

    Project concerning the redevelopment of a 60s apartment in Milan. With the maintenance of internal distribution, a coherent plan, and a money allocate to a project, we have been able to concentrate on the details of internal spaces. The Owners’ sensibility has allowed them to understand the philosophy of the project, and with style have added elements in symbiosis with the rooms of the flat. A non-invasive project made of decorations and furnishing accessories inserted with skillful play, the result is an apartment that surprises for the quality of the details and the richness of the details, in a controlled balance that makes it elegant but unostentatious.

    Progetto riguardante la riqualificazione di un appartamento anni ‘60 a Milano. Grazie al mantenimento della distribuzione originaria con un programma serrato ed un budget adeguato ci si è potuti concentrare sui dettagli della spazialità interna. La sensibilità dei Proprietari di casa ha consentito loro di cogliere pienamente la filosofia del progetto, e con gusto sapiente hanno aggiunto elementi in perfetta simbiosi con gli ambienti della casa. Un progetto non invasivo fatto di decorazioni e complementi di arredo inseriti con gioco sapiente, il risultato è un appartamento che sorprende per la qualità dei particolari e la ricchezza dei dettagli, in un equilibrio controllato che lo rende elegante ma senza ostentazione.

  • INFO

    Team:
    DBmLab Architects: Alice Bottelli, Joi Donati.
    Year / Anno:
    2017
    Location / Luogo:
    Milan. Italy
    Client / Cliente:
    Privato
    Status:
    Completed / Completato
    Type / Tipologia:
    Private / Privato
    Category / Categoria:
    <100 mq
    Services / Prestazioni:
    Outline, detailed, final design, works supervision and art direction / Progettazione Architettonica Preliminare, Definitiva, Esecutiva, Direzione Lavori e Direzione artistica